Azaranica is a non-biased news aggregator on Hazaras. The main aim is to promote understanding and respect for cultural identities by highlighting the realities they face on daily basis...Hazaras have been the victim of active persecution and discrimination and one of the reasons among many has been the lack of information, awareness, and disinformation.

Thursday, September 22, 2011

لشکر جنگوی مسئولیت قتل زائران پاکستانی عازم ایران را برعهده گرفت

لشکر جنگوی مسئولیت قتل زائران پاکستانی عازم ایران را برعهده گرفت

به روز شده: 07:16 گرينويچ - پنج شنبه 22 سپتامبر 2011 - 31 شهریور 1390


پاکستان هر از گاهی شاهد خشونت های فرقه ای بوده است
گروه موسوم به لشکر جنگوی در پاکستان در تماس با رسانه های محلی مسئولیت کشتن ۲۹ مسافر یک اتوبوس در غرب پاکستان را به عهده گرفته است.
این تماس تلفنی بوده و هنوز صحت آن تائید نشده است. لشکر جنگوی یک گروه فرقه گرا و تندرو سنی است که مقام های پاکستان در سال ۲۰۰۱ میلادی فعالیت آن را غیر قانونی اعلام کردند.

روز سه شنبه ۲۹ سنبله/شهریور، گروهی از افراد مسلح در نزدیکی شهرکی موسوم به "مستوم" در مسیر راه بلوچستان پاکستان_ تفتان ایران، راه را بر یک اتوبوس مسافربری عازم ایران بستند و ۲۹ مسافر آن را از اتوبوس پیاده کردند و با شلیک گلوله، آنان را کشتند.
مسافران کشته شده این اتوبوس از هزاره های شیعه بودند که از کویته پاکستان به منظور زیارت عازم مشهد ایران بودند.
راننده اتوبوس در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی در پاکستان گفته است که افراد مسلح ۲۹ تن از ۴۵ مسافر او را که همگی هزاره و شیعه بودند، از اتوبوس پیاده کردند و در کنار شاهراه و پیش چشم مسافران دیگر، به گلوله بستند.
خشونت های مذهبی پیش از این نیز در پاکستان قربانی گرفته است، اما در یک سال گذشته خشونت علیه اقلیت هزاره شیعه در ایالت بلوچستان پاکستان بیشتر شده است.
منابع مستقل و مقام های امنیتی پاکستان هنوز ادعای لشکر جنگوی مبنی بر دست داشتن در این کشتار را تائید نکرده اند

Source,

BBC Farsi

No comments:

Post a Comment