Azaranica is a non-biased news aggregator on Hazaras. The main aim is to promote understanding and respect for cultural identities by highlighting the realities they face on daily basis...Hazaras have been the victim of active persecution and discrimination and one of the reasons among many has been the lack of information, awareness, and disinformation.

Monday, May 27, 2013

اعتصاب غذای دانشجویان کابل پایان یافت


به روز شده: 12:14 گرينويچ - دوشنبه 27 مه 2013 - 06 خرداد 1392


در هشتمین روز اعتصاب غذای دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی کابل، مسئولان دولتی به خواست‌های آنان پاسخ مثبت دادند.

عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی، رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیت ملی رئیس جمهور کرزی و نعمت الله شهرانی مشاور رئیس جمهوری بعد از ظهر امروز به محل اعتصاب دانشجویان رفتند و با آنها صحبت کردند.

نعمت الله شهرانی در جمع اعتصاب کنندگان گفت: "تمام خواسته های شما قبول شد و فردا عملی خواهد شد. در این تصمیم هیچ خلافی وجود ندارد. خواهش ما این است که همین دقیقه شاگردان (دانشجویان) چیزی نوش جان کنند و سر از فردا به درس های شان حاضر شوند."

جاوید نظری یکی از دانشجویان معترض نیز به بی‌بی‌سی گفت که تمام خواست‌های دانشجویان پذیرفته شده است.

او افزود که اکنون دانشجویان این پیروزی را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

آقای نظری گفت: "اکنون یک راه ساخته شد. اعتراض دانشجویی به عنوان یک قدرت و عامل در تغییر آینده افغانستان شناخته شد."

هشت روز قبل ۷۰ دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی در اعتراض به "تبعیض، ضعف مدیریت و برخورد نادرست" در این دانشکده، به اعتصاب غذای نامحدود دست زدند.

بعدا عده ای دیگری نیز به آنها پیوستند و شمار آنها به ۸۱ نفر رسید.

برکناری رئیس دانشکده علوم اجتماعی، برکناری یکی از استادان این دانشکده، تغییر در کادر علمی دانشکده و منع رفتارهای تبعیض آمیز با دانشجویان بر مبنای قوم، از مهم‌ترین خواست‌های این دانشجویان بود.

پایان این اعتصاب با استقبال بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی رو به رو شد.

اعتصاب دانشجویان در کابل در روزهای گذشته نیز از سوی هنرمندان، نویسندگان، شاعران، شماری از نهادهای مدنی و گروه‌های مختلف مردمی حمایت شده بود.

شماری از دانشجویان در هرات و بامیان نیز در حمایت از این دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی کابل، دست به اعتصاب غذا زده بودند.

همچنین امروز شماری از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل در اعتراض به این اعتصاب تظاهرات کردند.

No comments:

Post a Comment