Azaranica is a non-biased news aggregator on Hazaras. The main aim is to promote understanding and respect for cultural identities by highlighting the realities they face on daily basis...Hazaras have been the victim of active persecution and discrimination and one of the reasons among many has been the lack of information, awareness, and disinformation.

Friday, April 13, 2012

تظاهرات گسترده هزاره‌ها در کویته پاکستان



به روز شده:  16:08 گرينويچ - جمعه 13 آوريل 2012 - 25 فروردین 
هزاره‌های پاکستان می گویند قتل‌های هدفمند گروه های مسلح، آنهارا به ستوه آورده است
هزاران نفر از شهروندان کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، در اعتراض به آنچه قتلهای هدفمند هزاره‌ها در این ایالت می خوانند، تظاهرات کردند.
این دومین روزی است که مرکز ایالت بلوچستان پاکستان شاهد تظاهرات گسترده هزاره ها است.

مراکز تجاری تعطیل است و هزاران نفر که به دعوت "حزب دموکراتیک هزاره ها" به خیابانها ریخته اند، می گویند اگر دولت به خواست آنها پاسخ مثبت ندهد، به این اعتراض ادامه خواهند داد.خبرنگاران می گویند تظاهرات دو روز گذشته، شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان را عملا فلج کرده است.
رهبران حزب دموکراتیک هزاره‌ها در بلوچستان پاکستان می گویند از سال گذشته میلادی تا کنون، بیش از ۱۵۰ تن از هزاره‌های پاکستان کشته شده اند.
قربانیان این حملات غیر نظامی اند، آنها در راه سفر به ایران در پاکستان، در هنگام عبور و مرور در شهر کویته و یا هم هنگام کار در مغازه های خود، در اثر حملات افراد مسلح کشته شده اند.
در یک‌ماه گذشته دست‌کم ۱۵ تن در حملات جداگانه در شهر کویته بلوچستان کشته شده اند که همه هزاره و از اهالی بلوچستان بوده اند.
هزاره های بلوچستان این قتلها را هدفمند می دانند و می گویند آنها از ادامه این وضعیت به ستوه آمده اند.
احمد کهزاد، رهبر حزب دموکراتیک هزاره‌ها از دولت پاکستان خواست بساط عاملان قتل هزاره‌ها را برچیند
مقام های دولتی در ایالت بلوچستان پاکستان نیز از ادامه این وضعیت نگرانند. آنها نیز پذیرفته‌اند که دولت تلاش لازم را برای جلوگیری از کشتار هزاره‌ها نکرده است.
نواب ذوالفقار مگسی فرماندار ایالت بلوچستان در دیدار باگروه هشت نفری حزب دموکراتیک هزاره گفته است حوادثی مانند قتل های هدفمند و تروریسم قابل تاسف است.
نواب مگسی از حکومت ایالتی و مرکزی خواست تا علیه گروه هایی که عامل این قتلها هستند اقدام کند. او هشدار داد که ادامه این وضعیت می تواند پاکستان را درگیر یک جنگ داخلی کند.
سال گذشته نیز اعتراض‌های مشابهی نسبت به آنچه قتل های سیستماتیک هزاره های خوانده شد، در کشورهای مختلف جهان در برابر نمایندگی های سیاسی پاکستان به راه افتاد.
احمد کهزاد، دبیرکل حزب دموکراتیک هزاره ها در گفتگو با نصیره محب، خبرنگار بی بی سی، گفت آنها از حکومت، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان می‌خواهند با راه اندازی عملیات فوری و وسیع بساط گروه ها و افرادی را که عامل قتل‌های زنجیره ای هزاره ها هستند، برچیند.

No comments:

Post a Comment