Azaranica is a non-biased news aggregator on Hazaras. The main aim is to promote understanding and respect for cultural identities by highlighting the realities they face on daily basis...Hazaras have been the victim of active persecution and discrimination and one of the reasons among many has been the lack of information, awareness, and disinformation.

Friday, September 28, 2012

یان کوبیش: روح الله نیکپا سفیر صلح سازمان ملل در افغانستان


استعلیرضا حیدری – کابل 
جمعه ٠٧ ميزان ١٣٩١ ساعت ١٦:٠٣

مقام ها در نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، روح الله نیکپا قهرمان المپیکی کشور را به عنوان سفیر صلح این سازمان در افغانستان معرفی کردند
.
روح الله نیکپا، دارنده دو مدال برنز از المپیک پکن و لندن، در رشته ورزشی تکواندو است که توانسته است افغانستان را برای اولین بار در تاریخ آن، صاحب مدال المپیکی کند.

قهرمانی نیکپا در دو دوره المپیک، با استقبال گسترده در افغانستان روبرو شد و شماری از شخصیت ها و نهادهای مختلف از این قهرمانی آقای نیکپا با اهدای تحفه ها و جوایزی قدر دانی کردند.


نماینده ویژه بان کی مون در امور افغانستان، پیامش را به مناسبت هفته جهانی صلح، فرستاده است.

یان کوبیش، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان روز گذشته در یک پیام ویدیویی، با معرفی آقای نیکپا به عنوان سفیر صلح این سازمان در افغانستان گفت:" پنج ورزشکار افغان که در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت کردند برای افغان ها غرور و شادی آوردند."

او گفت که روح الله نیکپا و چهار ورزشکار دیگر افغان که در میادین ورزشی، حاضر شده اند، حامیان صلح هستند.
آقای کوبیش در این نوار ویدیویی گفته است:" ما در یوناما، این افراد را پیام آوران و سفیران واقعی صلح در افغانستان می دانیم و از این جوانان دعوت کردیم تا نوار سفید صلح ما را به عنوان هدیه ناچیز قبول کنند."

انتخاب ورزشکاران و هنرمندان به عنوان سفرای صلح سازمان ملل تازگی ندارد و پیش از این نیز فرهاد دریا هنرمند پر آوازه کشور، به عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شده بود.

شماری از هنرمندان مشهور دنیا از جمله آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود نیز هم اکنون به عنوان سفیر صلح سازمان ملل در 
......Continue Reading..........کشورهای مختلف فعالیت می کن

No comments:

Post a Comment