Azaranica is a non-biased news aggregator on Hazaras. The main aim is to promote understanding and respect for cultural identities by highlighting the realities they face on daily basis...Hazaras have been the victim of active persecution and discrimination and one of the reasons among many has been the lack of information, awareness, and disinformation.

Monday, September 17, 2012

رئیس امور زنان دایکندی از چنگ شورشیان آزاد شد


به روز شده: 12:26 گرينويچ - دوشنبه 17 سپتامبر 2012 - 27 شهریور 139



خانم رضایی به خانواده خود در کابل پیوسته است

حوا رضایی، رئیس امور زنان ولایت دایکندی از چنگ شورشیان در ولایت میدان وردک، در غرب کابل آزاد شد.

خانم رضایی دیروز (۲۶ سنبله/شهریور) هنگام سفر از دایکندی در مرکز افغانستان به کابل در دره میدان از سوی افراد مسلح ناشناس گروگان گرفته شد.

گزارشهای اولیه حاکی از آن بود که گروگان گیران خواستار پرداخت پول در مقابل آزادی او شده اند، اما دفتر حلیم فدایی، والی میدان میدان وردک در اعلامیه ای گفته که خانم رضایی بدون هر گونه "معامله" آزاد شده است.

در این اعلامیه آمده که خانم رضایی بر اساس تلاشهای نیروهای امنیتی و بزرگان قومی آزاد شده و به خانواده خود پیوسته است.

سلمان ارزگانی، والی دایکندی به بی بی سی گفت که پس از آزادی خانم رضایی، با او تلفنی صحبت کرده و در سلامتی کامل به سر می برد.

پیش از این روز ۱۸ سنبله/شهریور شاه ولی خان، فرمانده اداره جلب و جذب پلیس دایکندی از سوی شورشیان در دره غوربند هدف شلیک قرار گرفت و کشته شد.

جاده های ارتباطی که ولایت‌های مرکزی دایکندی و بامیان را از طریق دو دره میدان در غرب و غوربند در شمال کابل، با پایتخت وصل می کند، در ماه‌های اخیر به شدت ناامن شده و شورشیان در بخش‌هایی از این جاده‌ها نفوذ کرده اند.

گزارشها از میدان‌وردک حاکی است که شورشیان در منطقه جلریز ایست بازرسی ایجاد کرده و مسافران را بازرسی می‌کنند و در مواردی آنها را با خود می‌برند.

ظرف ماه‌های اخیر در چند مورد از قتل شماری از مسافران در این منطقه به دست شورشیان گزارش شده است.

شورشیان روز ۱۹ سنبله/شهریور شش مسافر را از موتر حامل آنها پیاده کردند و چند ساعت بعد پنج تن از آنها را در کنار جاده اصلی کابل-بامیان تیرباران کردند.

تا حال چند بار در اعتراض به ناامنی در این جاده در شهرهای کابل و بامیان تظاهرات برگزار شده، اما هنوز اقدام موثری برای 
بهبود امنیت در این راه صورت نگرفته است.

No comments:

Post a Comment